İsrail boykotu yerli ürüne ilgiyi artırdı

İstanbul PERDER Başkanı: Tüketiciler Boykot Ürünlere Duyarlı

İstanbul Gıda ve İhtiyaç Maddeleri Perakendeciler Derneği (İstanbul PERDER) Yönetim Kurulu Başkanı Faruk Güzeldere, yaptığı açıklamada, saldırıların başlamasıyla tüketicilerde yüksek bir hassasiyet oluştuğunu belirtti. Tüketicilerin boykot ürünlere karşı duyarlılığının arttığını ve bazı markaların tüketiminde önemli ölçüde azalma yaşandığını söyleyen Güzeldere, özellikle temizlik, kişisel bakım, içecek ve kahve gibi kategorilerde yerli markaların pazar paylarının arttığını belirtti.

Güzeldere, tüketicinin boykotun ciddi etkilere yol açabileceğini vurgulayarak, boykotunun kurumsal olmadığını ancak bireysel bir inisiyatif olduğunu söyledi. Saldırıların ilk zamanlarında boykotun çok etkili olduğunu ancak zamanla bu hassasiyetin azaldığını ifade etti.

Yerli üreticilerin ürünlerine yönelik marketlerde yapılan çalışmalar hakkında da bilgi veren Güzeldere, yerli ürünlere dikkat çekmek için etiketler eklediklerini ve bu durumun bazı yerli markalar için yeni fırsatlar yarattığını dile getirdi. Ayrıca, yerli markaların tüketicilere uygun fiyatlarla hizmet vermelerinin markaların daha sürdürülebilir hale gelmesinde önemli bir faktör olduğunu belirtti.

Oğuz Holding CEO’su: Boykota Hazırlıklıydık

Oğuz Holding Üst Yöneticisi (CEO) Enes Örer, markalarının sürekli yatırım yaptığı için boykot dönemine hazır olduklarını ifade etti. Boykot sürecinin firma için önemli bir avantaj olduğunu belirten Örer, Sarıyer markalarında gazlı içeceklerinin bulunduğunu ve boykotun kendilerine yeni fırsatlar sunduğunu söyledi.

Örer, Sarıyer Kola’nın direkt şeker kullandığını ve tatlandırıcı içermediğini belirterek, bu durumun ürünlerine olan talebi artırdığını ve tüketici sadakati oluşturduğunu ifade etti. Örer, boykot öncesine göre cirolarını üçe katladıklarını ve pazar paylarının 2025 yılında iki kat artacağına inandıklarını söyledi.

TÜKONFED Başkanvekili: Boykotu Hafife Almamak Gerekir

Tüketici Konfederasyonu (TÜKONFED) Başkanvekili İbrahim Güllü, dünyada birçok firmanın ticaretin yanı sıra siyasi düşüncelerle de hareket ettiğini ve insanların bu duruma tepki göstermek için boykot uyguladığını belirtti. Güllü, boykotun etkili olduğu takdirde siyasi dengeleri dahi değiştirebileceğine dikkat çekerek, tüm tüketicilerin bu konuda hassasiyet göstermesi gerektiğini vurguladı.

Güllü, Türkiye’de de benzer bir hassasiyetin oluşması durumunda boykotun yaygınlaşabileceği görüşünde olduğunu ve boykotun önemsenerek hafife alınmaması gerektiğini belirtti.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir